czwartek, 29 kwietnia 2010

Lee big stopper




Po rozstaniu się filtrem B+W moja decyzja była oczywista , na rynek wszedł nowy ciemny filtr ND 3.0 firmy Lee .
Pojawił się kolejny problem, sam zakup okazał się bardzo trudny, gdyż nigdzie nie szło zdobyć tego filtra, czas oczekiwania 8 tygodni, pomyślałem długo ale chyba poczekam.
Dwa dni później dzięki uprzejmości mojego kolegi Karola z Dublina (polecam: www.karoltracz.com), zdobył dla mnie Lee big stoppera :D
Za co jestem mu ogromnie wdzięczny. Podziękował raz jeszcze ;)
Po 3 dniach spawarka trafiła w moje ręce :)
W 100% wiedziałem gdzie spędzę popołudnie :)

Parę słów o samym filtrze.
Filterek jest z bardzo wysokiej jakości szkła ND ( seria ProGlass Lee), porównując go do B+W , którego miałem wcześniej ma zdecydowanie mniejszy zafarb , jest bardzo znikomy, koloru niebieskiego , a bardziej bym powiedział błękitnego co moim zdaniem wpływa na korzyść :). Na pewno też mniej winietuje a w szczególności jest bardzo wygodny tym bardziej ,że używam systemu Lee, B+W był nakręcany plus do tego piercień i holder Lee co sprawiało czasem trudności. Teraz problem zniknął , po prostu wyciagam filtr z holderu ;)
Filtr posiada także pianki uszczelniające na całym obwodzie wewnątrz filtra, który zapobiega wpadaniu świata.
To tyle w skrócie , powyżej dodałem zrzut z RAW-a prosto z aparatu jak to wygląda.
Jestem bardzo zadowolony , wart tej ceny! Polecam!

4 komentarze:

  1. Czy wiesz gdzie w Polsce mogę kupić orginalne filtry Lee , a może Cokin lepsze , co powiesz o filtrach Hitech , jeśli chciała bym zrobić zdjęcie na długim czasie to co byś radził :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cokin i Hitech nie umywa się do Lee. Lee to chyba w chwili obecnej najlepszy system
    Kupic mozesz w raysfoto.pl w Poznaniu, ale ceny zabijaja. Taniej jesy w Aglii, ale jest straszny deficyt elemrntow tego systemu. Upolowac mozesz tez cos na ebay'u, skrajnie w USA

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej.
    Wygląda to świetnie. Sam chętnie pobawiłbym się takim cackiem. Tylko kurcze trochę drogi, ale chyba rzeczywiście warto.
    Ja ostatnio zacząłem używać Hitech 3.0 ND ale to masakra. Barwi okrutnie i jeszcze do tego nie za bardzo potrafię zdjąć tę dominantę. Może masz jakiś dobry sposób na pozbycie się tego?

    PS. Świetne fotki, moje uznanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    Gorąco polecam sklep z Anglii http://www.teamworkphoto.com , kupiłem tam niemal wszystkie filtry jakie mam Lee czy też HiTech , kupowałem i dla siebie i czasem dla znajomych, stosunkowo krótki czas oczekiwania w porównaniu z konkurencją , profesjonalne podejście do klienta. Wysyłają też za granicę , jak pisałem wart tej ceny!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń